Wij zijn Solimas.

Big enough to handle,
small enough to care.

Home » Big enough to handle, small enough to care.

Solimas is de ICT-dienstverlener in Nederland. Vanuit diverse locaties werken onze medewerkers dagelijks aan het beheer van de ICT voor honderden klanten. Onze kennis, ervaring en slagkracht stelt ons in staat om complexe ICT-vraagstukken aan te pakken. Door onze lokale aanwezigheid geven wij onze klanten persoonlijke aandacht en zijn we nauw betrokken bij hun business.

Wij van Solimas zijn ervan overtuigd dat technologie mensen in staat stelt om het maximale uit zichzelf te halen. Dat talent en potentie niets zijn zonder de juiste tools en randvoorwaarden. En dat ICT de deur kan openen naar groei, vooruitgang en innovatie.

Daarom willen we bij Solimas het leven van ondernemers en werknemers verrijken met de technologie, tools en kennis die zij nodig hebben om autonomer en gelukkiger te zijn in hun werk. Iedere dag weer. Vanuit die missie gaan we voor een sterke relatie op basis van een oprechte, persoonlijke benadering. We willen namelijk begrijpen wat onze klanten drijft, waar ze ’s nachts van wakker liggen en wat hun ambities zijn. Om hen vervolgens met onze aanpak en kennis van ICT te helpen bij het waarmaken van hun dromen.

Big enough to handle, small enough to care. Dat is de kern van onze filosofie. Onze schaal maakt dat we met alle gebundelde kennis, ervaring en slagkracht die we in huis hebben in staat zijn om onze klanten, met een compleet palet aan diensten, te adviseren over complexe ICT-vraagstukken.

Maar tegelijkertijd blijven we trouw aan het ondernemerschap dat ons zo ver gebracht heeft. We vinden het belangrijk om dicht bij onze klanten te staan. Letterlijk. Met kantoren in heel Nederland is Solimas namelijk altijd dichtbij. Door deze lokale aanwezigheid zijn we namelijk persoonlijk betrokken bij onze klanten en hun business. Met korte lijnen, snelle beslissingen en een daadkrachtige aanpak.

Ambitieuze doelen

Op basis van onze missie hebben we onszelf ambitieuze, concrete doelen gesteld. In 2023 willen we namelijk 100.000 super tevreden gebruikers bedienen die ons waarderen met een minimale Net Promoter Score van 50. En die gebruikers bedienen we het liefst niet meer op basis van een SLA maar een XLA: een Experience Level Agreement. In onze dienstverlening moet de gebruikersbeleving centraal komen te staan. Daarbij moeten klanten onze serviceorganisatie ervaren als een verlengstuk van hun eigen organisatie.

In deze visie schuilt ook een diepere ambitie: om de meest relevante ICT-dienstverlener van Nederland te worden en te blijven. Voor onze klanten, onze professionals en onze technologiepartners. Daarin zit een opdracht voor heel Solimas. Relevant zijn is een momentopname, maar relevant blijven is een continu proces. Om relevant te blijven moeten we ons iedere dag ontwikkelen, iedere dag nadenken over hoe dingen beter kunnen, iedere dag leren. Leren van collega’s, van klanten en met behulp van de Solimas Academy, die we de komende jaren steeds verder zullen uitbreiden en verbeteren.

team ict bedrijf solimas

Kwaliteit

Wij stellen zeer hoge eisen aan de kwaliteit van ons eigen werk en de samenwerking met onze klanten. Diensten worden zorgvuldig, aandachtig en op gecontroleerde wijze uitgevoerd. Dit om de maximale beschikbaarheid en kwaliteit te garanderen.

Er is voortdurend aandacht voor verbetering en innovatie waarbij onze medewerkers worden uitgedaagd om in kennis en expertise te investeren.

Kernwaarden

Klantgericht: Een goede en langdurige relatie met onze klanten vinden wij essentieel. Wij voelen ons onderdeel van hun organisatie en zijn ons bewust van het bedrijfsbelang van onze klanten. Onze dienstverlening stopt nooit en is niet gebonden aan locatie of kantoortijden. Door onze landelijke dekking zijn wij in staat om op elk gewenst moment onsite te zijn indien dat nodig is.

Vertrouwen: Wij werken samen – met klanten en collega’s – op basis van vertrouwen. Dit doen wij door verantwoordelijkheid te nemen, vertrouwen te winnen, in relaties te investeren en vrijheid te verdienen. Samenwerken op basis van vertrouwen wordt mogelijk gemaakt door wederzijdse integriteit en open communicatie.

Kwaliteit: Wij stellen zeer hoge eisen aan de kwaliteit van ons eigen werk en de samenwerking met onze klanten. Diensten worden zorgvuldig, aandachtig en op gecontroleerde wijze uitgevoerd. Dit om de maximale beschikbaarheid en kwaliteit te garanderen. Er is voortdurend aandacht voor verbetering en innovatie waarbij onze medewerkers worden uitgedaagd om in kennis en expertise te investeren.

Plezier: Work hard, play hard! Een leuke werkomgeving is de absolute basis om continu te presteren. Onze medewerkers zijn intrinsiek gemotiveerd om elke dag weer te presteren en gaan met veel plezier naar hun werk. Daar is altijd voldoende ruimte voor lol, ontspanning en teambuilding in een ongedwongen werksfeer.

Meer informatie

Events

Solimas is expert op het gebied van ICT. Regelmatig geven wij verschillende webinars en (online) evenementen over alle relevante onderwerpen die op dit moment spelen in de wereld van ICT. Schrijf je nu in voor een van onze evenementen!

Meer informatie
team ict bedrijf solimas nieuwe partner guardian 360 solimas Nederlanders zijn naïef over eigen cyberveiligheid team solimas jewelry kenepa sebastiaan sosef team solimas alle diensten ict oplossingen van solims systeembeheer dienst solimas ict consultancy diensten
ict beheer diensten solimas Solimas ICT beheer het team van solimas zakelijke dienstverlening sector solimas solimas de ict netwerk en netwerkbeheer informatiebeveiliging dienst solimas wifi-as-a-service waas dienst solimas evenementen solimas private cloud dienst solimas