OVER BOUW LOGISTIC SERVICES

Familiebedrijf Bouw Logistic Services is in 87 jaar uitgegroeid tot een specialist in transport en warehousing. Vanuit het centraal gelegen Nijkerk verzorgen zij voor haar klanten voortransport, op­slag­en­distributie­ van­ grondstoffen ­en­ eindproducten. ­Klanten kunnen rekenen op de beste afhandeling van hun goederenstroom, in de breedste zin van het woord.

Bouw Logistic Services heeft oplossingen voor alle logistieke wensen en beoogt altijd een structurele samenwerking met haar klanten. Bouw Logistic Services heeft daarvoor de beste equipment ter beschikking, moderne warehouses en werkt met 165 betrokken medewerkers. Dagelijks rijden er voor Bouw Logistic Services 65 eigen vrachtwagens die meer dan 800-1000 stops op een dag maken.

DOOR INNOVATIE MAKEN WIJ HET VERSCHIL IN E-FULFILMENT

Met tweelingbroer Wouter bestiert Martien Bouw de dagelijkse business: “Wij verzorgen transporten door geheel Europa. Grote en kleine partijen zijn bij ons in vertrouwde handen en desgewenst werken we samen met betrouwbare partners. In de Benelux doen wij al het wegtransport zelf; kleine zendingen tot en met volle vrachtwagens, wij verwerken alles met eigen mensen en materiaal. Dit betekent: korte lijnen, snelheid en kwaliteit.

Naast de generieke logistieke dienstverlening werken we ook voor specifieke markten. Een goed voorbeeld is de markt voor wijn en gedistilleerd met heel speciale uitdagingen. Denk maar eens aan de distributie van kwetsbare flessen en de aflevering daarvan in de binnensteden. Onze jarenlange ervaring op dit gebied, maakt ons een specialist in dit segment. Wij onderscheiden ons door de volledige keten te kunnen ontzorgen. Ook zijn we partner in de biologische markt. We hebben het Bio Certificaat voor transport en opslag. Door ons hoogwaardige ICT dragen webshops de order afhandeling , oftewel het E-fullfilment, aan ons over.”

REGIEVOERING EN PRAKTISCHE AANPAK NETDATA

In 2006 bouwden we een nieuw warehouse en hierdoor maakten wij een enorme groei door. Op dat moment ervaarden wij, onder meer aan de snelheid van de systemen, dat ze niet goed werkten omdat wij aan een maximale capaciteit zaten. CAL Consult, onze WMS leverancier, had al eerder met Solimas samengewerkt en adviseerde om eens met hen te gaan praten. We hadden direct een goede klik en waren ervan overtuigd dat Solimas een goede, betrouwbare partij was, die dat voor ons zou kunnen doen. Zij hadden zich heel duidelijk verdiept in onze wensen en zochten voor ons een toekomst vaste oplossing. Dat, in combi natie met transparante prijsstelling, heeft ons doen beslissen de samenwerking met Solimas te beklinken. We hebben destijds, op advies van Solimas, onze IT volledig opnieuw ingericht en dat heeft ons veel voordeel opgeleverd. De implementatie hiervan liep gefaseerd, rustig en gestructureerd. Snel en vakkundig werden de laatste puntjes op de i gezet.”

MEER BUSINESS EN MEER IT

Sinds 2016 verzorgt Solimas ook onze dataopslag en staat onze volledige IT infrastructuur in hun datacenter. Op dit moment zitten wij in een private cloud, maar in de toekomst zouden wij naar een Azure oplossing willen, maar de vraag is wanneer wij dit het beste kunnen doen. Daarnaast kijken we naar onze beveiliging als gevolg van de AVG. We leggen dit soort vraag stukken bij Solimas neer, zij denken altijd met ons mee en komen met constructieve, toekomstbestendige suggesties. Passend in de huidige tijdgeest en budget. Samen met onze ICT-manager, Harry Klarenbeek, heb ik ieder kwartaal strategisch overleg met Solimas. Wij vinden dat erg belangrijk, gegeven de strategische relatie die we met elkaar hebben. Tijdens dit overleg wordt over en weer kennis uitgewisseld en de huidige samenwerking geëvalueerd. Een van onze speerpunten voor de toekomst is mechanisatie. Nu doen we nog veel handmatig, maar we willen op termijn steeds meer reductie van menskracht. Gezien het belang van IT hierbij denkt Solimas met ons mee hoe wij dit verder kunnen vorm geven.”

Contact

Klantcase downloaden

Download klantcase